lu.se

Centrum för handelsforskning

Campus Helsingborg | Ekonomihögskolan | LTH - Lunds Tekniska Högskola

Personalens roll i framtidens fysiska butik

Workshop

Centrum för handelsforskning arrangerar ett capo på ett populärt seminarium kring personalens roll i framtidens fysiska butik.

Den fysiska butiken är föremål för omfattande förändring. Dagens kunder ställer alltmer avancerade krav på butikens erbjudande, där digitalisering och mobilanpassade lösningar blir alltmer centralt. Servicemötet i butiken är i förändring och butikspersonalen står inför betydande utmaningar.

Den 22 september arrangerar Centrum för handelsforskning ett da capo på ett populärt seminarium kring personalens roll i framtidens fysiska butik. Denna gång är platsen Stockholm.

Planen är fysiskt seminarium och Stockholm men om det inte är lämpligt att ses fysiskt i september, ställer vi om till ett webinar.   

 

Medverkande

Deltar denna gång, precis som förra gången, gör Sofia Valentin och hon pratar om ”Kundmötet och de nya kunderna: Om att tänka förbi standardiserade kund och säljmöten”. Sofia Valentin är internationellt verksam kring kundupplevelse och grundare av CX First som arbetat med stora internationella detaljhandelskedjor kring kund och säljmöte i fysisk butik. Sofia kommer att visa analyser och resultat från projekt som visar på skillnader mellan olika kundbehov samt hur dessa kan mötas upp i form av utformning av butiker samt arbetsprocesser för personal.

Deltar gör också forskarna Kristina Bäckström och Ulf Johansson (båda vid Centrum för handelsforskning, Lunds universitet). De kommer att presentera resultat från ett forskningsprojekt där de studerar personalens roll vid kundmöten i fem svenska detaljhandelsföretag. I sin presentation visar de hur personalens roll har förändrats, samt vilka möjligheter och utmaningar som de möter i sitt arbete.

Dessutom kommer representanter från två företag att dela sina erfarenheter av att jobba med kundmötet och personalen. Christine Jacobsson (Chef HR Kompetens-, Ledarförsörjning och Coopskolan) från Coop Sverige samt Johan Lidenmark, Chief Digital Officer hos Intersport.

 

Lokal: TBC

Tid: Tisdag 22 september 2020 kl. 09.00 - 12.00

Vi börjar kl. 08.30 med fika och mingel och avslutar kl.12 med mingellunch.
 

Anmälan
Mycket begränsat antal platser. Är du intresserad anmäl dig snarast.*

 

OBS! Denna workshopen planerades till den 21 april 2020 men skjuts upp till vecka 39 (på grund av Coronaviruset). Emellertid så kör vi ett virtuellt seminarium 21 april på ett tema som ansluter till personalens roll i framtidens fysiska butik, nämligen utmaningar och faror som ligger i att förlita sig på ett personligt kundbemötande.
Läs mer och anmäl dig!

 

*Seminariet är kostnadsfritt men deltagarantalet är begränsat. Anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras med 450 kronor (exklusive moms)

 
22 september 2020
08:30–13:00

Kontakt

Carys Egan-Wyer

info@handel.lu.se