Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Centrum för handelsforskning

Centrum för handelsforskning är tvärvetenskaplig forskningsmiljö för såväl forskare och praktiker med fokus på handel och handelsforskning, etablerat 2014.

Centret samlar forskare och yrkesverksamma inom bland annat logistik, distribution, marknads­föring, statistik och turism och ska vara en varaktig samlingspunkt som ska stärka och stimulera handelsforskningen nationellt. Målsättningen är att vara en tvärvetenskaplig forskningsmiljö av internationell toppklass med fokus på handel.

Workshoppar och forskningsseminarier varvas med gästföreläsningar. En viktig del är att personer verksamma inom handeln gästföreläser på flera utbildningar vid Lunds universitet.

Centret etablerades 2014 där kärnan i satsningen utgörs av forskare vid tre centrala enheter vid Lunds universitet; Lunds Tekniska Högskola, Ekonomihögskolan vid Lunds universitet och Campus Helsingborg.

I november 2023 firade Centrum för handelsforskning tio år. 2024 anordnar centrumets forskareThe Nordic Retail and Wholesale Conference i Helsingborg.

Centre for Retail Research på vår engelska webbplats

Om Centrum för handelsforskning

En tvärvetenskaplig forskningsmiljö med fokus på handel, etablerat 2014. Centrumet samlar forskare och yrkesverksamma inom bland annat logistik, distribution, marknads­föring, statistik och turism. Workshoppar och forskningsseminarier varvas med gästföreläsningar. En viktig del är att personer verksamma inom handeln gästföreläser på flera utbildningar vid Lunds universitet.

I november 2023 firade Centrum för handelsforskning tio år. 2024 anordnar centrumets forskareThe Nordic Retail and Wholesale Conference i Helsingborg.

Centre for Retail Research på vår engelska webbplats